Bajkowa Ciuchcia
Ramowy rozkład dnia
Ramowy rozkład dnia w przedszkolu
6.30 – 8.10 - schodzenie się dzieci; kontakty indywidualne nauczycielki z dziećmi i rodzicami; zabawy w kącikach zainteresowań; tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania i odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych, zabawy i zajęcia stymulujące rozwój dzieci , ćwiczenia logopedyczne; monitorowanie rozwoju dzieci, praca wyrównawcza; przygotowanie pomocy dydaktycznych do zajęć
8.10 – 8.30 - zabawy integrujące grupę, zestaw ćwiczeń gimnastycznych porannych
8.30 – 8.40 - przygotowanie do śniadania; czynności porządkowe oraz higieniczno – samoobsługowe.
8.40 – 9.10 śniadanie – kształtowanie nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie . Eksponowanie prac dyżurnych.
9.10 – 9.20 - - czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience
9.20 – 10.20 - zajęcia wychowawczo- dydaktyczne zorganizowane z całą grupą według tygodniowego rozkładu zajęć – zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową oraz wybrany program wychowania przedszkolnego
10.20 – 11.45 - zabawy dowolne wynikające z własnej aktywności dzieci: konstrukcyjno – techniczne, tematyczne, twórcze w sali lub w ogrodzie przedszkolnym. Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania i odkrywania, rozwijanie indywidualnych zdolności i zainteresowań dzieci . Spacery i zabawy sportowe. Doskonalenie sprawnego ubierania się.
11.45 – 12.00 - przygotowanie do obiadu; czynności porządkowe i higieniczno-sanitarne .
12.00 – 12.30 - obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami, kulturalnego zachowania się przy stole , dbałości o zdrowie. Praca dyżurnych.
12.30 – 12.40 - relaks – słuchanie utworów literackich dla dzieci, muzyki ( grupa najmłodsza – „leżakowanie" do 14.15)
12.40 – 13.00 - Zabawy dydaktyczne. Praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensacyjnym i wychowawczym.
13.00 – 14.10 - zajęcia dodatkowe i specjalistyczne, zajęcia z zakresu terapii, zabawy przygotowujące do umiejętności szkolnych. Zabawa ruchowa.
14.10 – 14.15 – czynności porządkowe i higieniczno – samoobsługowe – przygotowanie do podwieczorku
14.15 – 14.30 - podwieczorek
14.30 – 16.00- zabawy zorganizowane, dydaktyczne, utrwalające nabyte umiejętności i wiedzę . Monitorowanie rozwoju dzieci, praca kompensacyjno-wyrównawcza; zabawa ruchowa ; zabawy w sali: słuchanie bajek, śpiewanie piosenek, zabawy dowolne, gry stolikowe, zabawy loteryjkami, puzzlami; praca indywidualna; prace porządkowe; rozchodzenie się dzieci;
6.30 – 8.10 - schodzenie się dzieci; kontakty indywidualne nauczycielki z dziećmi i rodzicami; zabawy w kącikach zainteresowań; tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania i odkrywania, podejmowanie zabaw badawczych, zabawy i zajęcia stymulujące rozwój dzieci , ćwiczenia logopedyczne; monitorowanie rozwoju dzieci, praca wyrównawcza; przygotowanie pomocy dydaktycznych do zajęć
8.10 – 8.30 - zabawy integrujące grupę, zestaw ćwiczeń gimnastycznych porannych
8.30 – 8.40 - przygotowanie do śniadania; czynności porządkowe oraz higieniczno – samoobsługowe.
8.40 – 9.10 śniadanie – kształtowanie nawyków higienicznych i kulturalnych oraz dbałości o zdrowie . Eksponowanie prac dyżurnych.
9.10 – 9.20 - - czynności higieniczne i samoobsługowe w łazience
9.20 – 10.20 - zajęcia wychowawczo- dydaktyczne zorganizowane z całą grupą według tygodniowego rozkładu zajęć – zintegrowana działalność edukacyjna w oparciu o podstawę programową oraz wybrany program wychowania przedszkolnego
10.20 – 11.45 - zabawy dowolne wynikające z własnej aktywności dzieci: konstrukcyjno – techniczne, tematyczne, twórcze w sali lub w ogrodzie przedszkolnym. Tworzenie okazji do obserwowania, eksperymentowania i odkrywania, rozwijanie indywidualnych zdolności i zainteresowań dzieci . Spacery i zabawy sportowe. Doskonalenie sprawnego ubierania się.
11.45 – 12.00 - przygotowanie do obiadu; czynności porządkowe i higieniczno-sanitarne .
12.00 – 12.30 - obiad. Realizacja założeń programowych w zakresie prawidłowego posługiwania się sztućcami, kulturalnego zachowania się przy stole , dbałości o zdrowie. Praca dyżurnych.
12.30 – 12.40 - relaks – słuchanie utworów literackich dla dzieci, muzyki ( grupa najmłodsza – „leżakowanie" do 14.15)
12.40 – 13.00 - Zabawy dydaktyczne. Praca z zespołem dzieci lub indywidualna o charakterze obserwacyjnym, stymulująco – kompensacyjnym i wychowawczym.
13.00 – 14.10 - zajęcia dodatkowe i specjalistyczne, zajęcia z zakresu terapii, zabawy przygotowujące do umiejętności szkolnych. Zabawa ruchowa.
14.10 – 14.15 – czynności porządkowe i higieniczno – samoobsługowe – przygotowanie do podwieczorku
14.15 – 14.30 - podwieczorek
14.30 – 16.00- zabawy zorganizowane, dydaktyczne, utrwalające nabyte umiejętności i wiedzę . Monitorowanie rozwoju dzieci, praca kompensacyjno-wyrównawcza; zabawa ruchowa ; zabawy w sali: słuchanie bajek, śpiewanie piosenek, zabawy dowolne, gry stolikowe, zabawy loteryjkami, puzzlami; praca indywidualna; prace porządkowe; rozchodzenie się dzieci;